Začátek stavby panelu TT / Beginning of building TT railroad

    Tak a konečně začínáme se stavbou kolejiště. Z důvodu nedostatku prostoru jsme byli nuceni budovat kolejiště tak, aby se dalo nějakým způsobem uklidit a nezabíralo tolik nedostatkový volný prostor. Stavět něco moc malého a uklízet to pod postel nebo na skříň nemá smysl. Volba padla na vyzvednutí ke stropu. Využil se téměř všechen volný prostor v místnosti a je-li panel spuštěn, moc volného prostoru na ostatní činnosti už nezbývá, ale po vytažení ke stropu je celý prostor k dispozici a navíc je rázem celá místnost teplejší.

    Z důvodů, že celé kolejiště musí být pro některé případy rozebiratelné, je tvořeno z nosného rámu a tří modulů, které je po určitém úsilí možné z rámu vyjmou a zmanipulovat. Samozřejmě tímto nastaly problémy při přechodu z jednoho modulu do druhého a nutnost kompromisů například v délce staničních kolejí tak, aby se celé nádraží vešlo na délku včetně obou zhlaví na jeden modul.

    Jelikož stavbu provádíme s dětmi zvolili jsme kolejivo s podložím. Toto kolejivo je pevnější a snese i trochu toho hrubšího zacházení. Hlavně u výhybek je to znát, nehrozí tak rychle ohnutí, nebo ulomení některých částí. Navíc kolejivo pevně drží v plastových západkách a vodivé spojky nepřenáší téměř žádné mechanické namáhání. Přestavníky jsou ukryty přímo pod výhybkou a jsou tím chráněny. Samozřejmě v případě problémů s přestavníkem to ale znamená vymontování celé výhybky a uvolnění i části kolejí. Z tohoto důvodu výhybky ani koleje v blízkosti výhybek nelepím, ale šroubuji vruty z boku a hlavou dvou vrutů drží podloží mezi sebou přichyceno. Samozřejmě počítám s následným zaštěrkováním, takže nebudou vidět ani vruty, ani plastové podloží, které ale vytvoří tvar náspu. Samozřejmě že kolejivo s podložím kombinuji i s používáním flexikolejí a kolejivem modelovým v případech kdy se ve verzi s podložím nevyrábí. Kombinovat tyto typy jdou výborně. 

    Z důvodu, že jsem měl nějaké ty modely již z dob Zeuke a BTTB, pokračovali jsme ve stejné linii napájení a ovládání - tedy analogově. Přepínač - drát - oddělený úsek. A to co nejjednodušeji, aby to i děti zvládly. Do budoucna lze samozřejmě změny provést a případně digitalizovat. Jen u napájení vozidel jsem zapojil možnost přepínání mezi klasickou analogovou regulací typu FZ1 a pulsním regulátorem. Hlavně u modelů BTTB je vidět výrazné zlepšení jízdních vlastností. U modelů nových se mi naopak zdá, že modely se chovají lépe při ovládání bez pulsního regulátoru a totéž platí i pro jeden model ještě z dob Zeuke. Ale je to jen dojem subjektivní.

Na několik foto z prvopočátků výstavby se můžete podívat v galerii níže.  První videa můžete ze streamu zhlédnout zde.

Výstavba sice pomalu, ale přece postupuje a zde je několik ukázkových videí s pokusy s ozvučením.A tady již je několik záběrů vzdáleně připomínajících budoucí vzhled.

 

 

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode